יום סיירות

מידע חשוב על הגיבוש

משך הגיבוש: יום אחד, (במקרים חריגים יומיים אך הגיבוש נשאר זהה)

מועדי הגיבוש: אוקטובר וינואר

יום הסיירות משמש למיון מלש"בים (מועמדים לשירות בטחון = אתה) ליחידות המובחרות בצה"ל:
שייטת 13, סיירת מטכ"ל, שלד"ג, 669, חובלים, אגוז, מגלן ודובדבן.

הגיבוש מתבצע לפני הגיוס - בעצם זו המדרגה הראשונה בדרך שלך לשרת ביחידה מובחרת.

יום הסיירות כולו מתקיים על דיונת חול.

יום סיירות - שלב אחר שלב

בוחן ריצה

עם הגעתך למתחם הגיבוש אתה תעבור קליטה ותקבל מספר.

לאחר מכן תדרש לבצע בוחן ריצה של 2 ק"מ, מי שלא יעמוד בתוצאה הנדרשת יודח לאחר הבוחן.

כל המועמדים שיעברו את בוחן הריצה יחולקו לצוותים של 20-30 מועמדים בכל צוות.

לאחר מכן יתחילו 4 תחנות שמפורטות מטה, לאו דווקא בסדר הכתוב כאן.

תחנה 1 - ספרינטים סדרי הגעה

כל המועמדים מסתדרים בישור קו מול הדיונה, למעלה בדיונה יש נקודה שצריך לרוץ עד אליה, לעקוף אותה ולחזור לישור קו בנקודת ההתחלה.

עם החזרה על המועמדים להסתדר לפי סדר ההגעה, לדוגמה: הראשון שמגיע עומד מימין והאחרון משמאל.

המגבשים ירשמו את סדרי ההגעה של כולם, יתכן וההזנקה הבאה תיהיה לפני שכולם סיימו את הסבב הקודם.

תחנה 2 - אלונקה סוציומטרית

כל המועמדים מסתדרים בישור קו מול הדיונה ויוצאים לספרינט עד לנק' במעלה הדיונה כמו בספרינטים סדרי הגעה וחזרה.

4 הראשונים שמגיעים לוקחים אלונקה עם שקי חול ויוצאים לסיבוב נוסף איתה במעלה הדיונה.

מספרים 5 ו-6 לוקחים ג'ריקנים 20 ליטר מים ויוצאים לעוד סיבוב.

מספרים 7 ומעלה יוצאים לסיבוב נוסף בלי כלום.

תחנה 3 - זחילות משולב ריצה עם שק חול

כל המועמדים מסתדרים בישור קו כ-20 מטר לפני התחלת הדיונה.

יש לבצע זחילה עד לנק' בה מתחילה הדיונה, שם מחכה לך שק 20-25 ק"ג.

עלייך להרים את השק על השכמות, לרוץ איתו עד לנק' החזור במעלה הדיונה, להוריד את השק בנק' שבה הרמת אותו ולחזור בספרינט לנק' שממנה התחלת את הזחילה.

לתחנה הזו יש זמן מוקצב שאינו ידוע מראש, כל אחד עובד לבד והמטרה היא להצליח לעשות כמה שיותר הקפות.

תחנה 4 - חפירת בור

כל אחד ידרש לחפור בור בגודל מסוים.

לרשותך בדרך כלל יעמוד עט חפירה.

המשימה הזו היא אישית וכל אחד צריך להגיע לתוצאה הטובה ביותר בזמן שאינו ידוע מראש.

1. קבלת גיבוש המשך למטכ"ל (ממיין גם לשלדג / 669 / חטיבת הקומנדו)

2. קבלת גיבוש המשך לשייטת 13 (ממיין גם ל-669 / חטיבת הקומנדו)

3. קבלת גיבוש המשך לחובלים

4. קבלת מיונים ליחידת 504

5. "לא עבר" - סיום יום הסיירות ללא שום תוצאה, המשך השיבוץ בצה"ל הוא לפי מילוי שאלון ההעדפות.

*בגיבוש שייטת 13 דרך הגדנ"ע, ניתן לקבל רק תוצאת "עבר לשייטת 13" או "לא עבר", לא ניתן להתמיין ליחידת 669 / חטיבת הקומנדו.

*מלש"ב שביצע גיבוש שייטת 13 דרך הגדנ"ע ולא עבר, יכול לצאת ליום סיירות ובהתאם לתפקודו להיות זכאי לקבל שוב גיבוש שייטת 13.

תוצאות בסיום יום הסיירות

יום סיירות נמשך שעות ספורות בלבד, נשמע קל?

אז לא, מעל חצי ממי שמתחיל את היום לא מסיים אותו, מה שאומר שהיום הוא קשה ביותר.
להבדיל מגיבוש שאורך מספר ימים, יום הסיירות בנוי על מבחנים פיזיים ולא בוחן את כישוריך האחרים (במילים אחרות – כושר פיזי וחוסן מנטאלי).

לרוץ הרבה ומהר זה מספיק?

אם אתה בונה רק על זה אז ממש לא, דווקא אלו שמסתמכים על ריצות וחדר כושר נוטים ליפול ראשוני.
אחרי כמה ספרינטים בדיונה כולם גמורים פיזית במידה דומה.
מה שיאפשר לך להצליח ביום הזה הוא היכולת הנפשית להמשיך לא משנה כמה ארוכה העליה, כמה אתה צמא, כמה כבד השק וכמה טובים ממך יש בקבוצה, הרעיון הוא לא לוותר ולהמשיך להלחם על המקום שלך, ופה בדיוק נכנס המשפט "הכל בראש" – כך שהדרך היחידה להיות מוכן לזה מנטאלית הוא להתאמן בתנאים דומים (לא רק ריצות וחדר כושר).

אם אני לא מתכנן לשרת באף אחת מהיחידות האלו כדאי לי לעשות יום סיירות בכל זאת?

בהחלט כן מכמה סיבות.

ראשית אם אתה מתכנן להגיע ליחידות מובחרות אחרות כמו אגוז, מגלן דובדבן וכו', יהיה לך סיכוי הרבה יותר טוב להתקבל אליהן אם תסיים את יום הסיירות ולאחר מכן את אחד מהגיבושים.

שנית, גם אם אתה מתכנן לעשות גיבוש יח"טיות שלאחר הגיוס, יום הסיירות יתן לך תמונת מצב ראשונית לגבי היכולות שלך ועד כמה אתה מוכן ואז תוכל להתאמן בצורה טובה יותר עד הגיוס וגיבוש היח"טיות.

כדאי לי להתאמן בקבוצה?

שמעת פעם את המשפט: "אין הסכין מתחדדת אלא בירך חברתה"?
מה הקשר שבין המשפט לבין יום הסיירות והגיבושים?

לקראת המיונים שלך חשוב להתאמן בקבוצה, לא רק כי בקבוצה יש מדריך שיודע מה אתה צריך לעשות ולא רק בגלל שיש תזונאי שידאג לך וגם לא בגלל שאימון אלונקה יכול להיות רק בקבוצה.

הסיבה היא שבאימונים לבד אין מי שיביא אותך לקצה, ויותר מזה כנראה אתה בעצמך לא באמת יודע מהו אותו קצה - אתה צריך מישהו שעבר את מה שאתה רוצה לעבור ויודע בדיוק מה צריך!
בקבוצות שלנו החברים שלך לאימונים יגרמו לך לדחוף את עצמך חזק יותר קדימה, בין אם אתה מנסה לעקוף חבר בריצה או שהוא מנסה לעקוף אותך!
אותו חבר שיעשה עוד 2 עליות מתח יותר ממך, אותו חבר שגם יעמוד לידך ביום סיירות ובגיבוש, הוא יגרום לך להוציא את החיה שבך, להיות חזק יותר ומהיר יותר, להיות טוב יותר! בהכל!

קבלת זימון מצה"ל על סמך הנתונים האישיים מהצו הראשון.

דרכי הגעה ליום סיירות

- פרופיל: 82 ומעלה ללא סעיפים פוסלים

- קב"א: 52 ומעלה

- דפ"ר: 50 ומעלה

חריגים: במידה ואינך עומד בנתונים ואתה מעוניין לצאת ליום סיירות, ניתן לפנות בבקשת חריג למיט"ב בצירוף המלצות / אישורים רפואיים. ( טל' של מיט"ב: 03-738-8888 / 3529* , כתובת מייל: meitav@idf.gov.il )

נתונים נדרשים

במסגרת אימוני המדור - אתה תגיע לקצה גבול היכולת ותמקסם את סיכוייך ויכולותייך לקראת יום הסיירות

במהלך תכנית האימונים מושם דגש על:
1. פיתוח יכולות פיזיות גבוהות ביותר תוך שילוב ייעוץ תזונתי מקצועי (על-ידי תזונאית שבונה לך תפריט).

2. אתה תבצע בדיוק את האקטים שמחכים לך ביום סיירות כך ששום דבר לא יפתיע אותך.

3. אתה תכיר את מבנה יום הסיירות לעומק, מה קורה בכל תחנה ותקבל המון טיפים לאיך לצלוח בצורה הכי טובה את התחנות ועל מה מסתכלים המגבשים.

4. תקבל הנחיות מדויקות על מה עלייך להתאמן בבית.

5. תשתתף בסימולציות המדמות אחד לאחד את יום הסיירות הצה"לי.

רוצה להתחיל להתאמן ליום סיירות?

מכוון ליחידות המובחרות בצה"ל? בוא להתאמן איתנו!

052-726-0157

או שלח/י לנו הודעה ונחזור אלייך עם כל הפרטים מיד!

סרטון מסימולציית יום הסיירות שלנו